پروژکتور چیست؟

ویدئو پروژکتور دستگاهی است که می تواند از طریق ورودی های مختلف خود تصاویر ویدئو، VCD، DVD، دوربینهای فیلم برداری، ویژوالایزر و کامپیوتر را دریافت و پردازش نموده و از طریق لنز و سیستم اپتیک خود، این تصاویر را در ابعاد بزرگ بر روی پرده نمایش انعکاس دهد. این دستگاه امروزه با نام های مختلفی نظیر ویدئو پروژکتور، دیتا پروژکتور، مالتی مدیا پروژکتور، ال سی دی پروژکتور، ویدئو پروجکشن، پروژکتور و … معرفی می شود که مفهوم همه آنها یکی بوده و مطابق با تعریف فوق میباشد.

ویدئو پروژکتورها در مدلهای مختلف و متناسب با هرنوع سالن طراحی و تولید شده اند. وجه تمایز اصلی دیتا پروژکتورها در قدرت روشنایی آنها می باشد و آنها را بر این اساس طبقه بندی مینمایند. هر چه قدرت روشنایی پروجکشن بالاتر باشد برای استفاده در محیط های بزرگتر و روشن تر مناسب تر است.

پروژکتور چیست

تاریخچه پروژکتور

فردی به نام «فرانسیس جنکینز» آنچه را که بعدها پروژکتور نام گرفت، یعنی دستگاهی که نوار مجموعه‌ای از عکس‌های به هم چسبیده را با سرعت یک بیست و چهارم ثانیه نشان می‌دهد، اختراع کرد. اما حامی مالی وی این دستگاه را دزدید و آن را به شرکت بزرگی که صاحب سالن‌های تئاتر و سینما بود فروخت.

این شرکت آن را «ادیسون ویتاسکوپ» نامید فقط به این خاطر که در آن زمان اسم ادیسون مشهور بود و می‌توانست به موفقیت این دستگاه کمک کند. آنچه که بعدها از قبل اختراع این دستگاه به توماس ادیسون نسبت داده می‌شد در حقیقت نتیجه یک دزدی آشکار بود.

نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور

نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور , واحد تعمیرات تخصصی انواع  پروژکتور را، با تیمی از باتجربه ترین  مهندسین و متخصصین تعمیرات راه اندازی نموده است. این واحد با بهره گیری از سال ها تجربه در امر تعمیرات سخت افزار و استفاده از بروزترین تجهیزات الکترونیکی، کلیه تعمیرات سخت افزاری انواع  پروژکتور را با قطعات اورجینال و مناسب ترین هزینه به مشتریان عزیز ارائه می دهد. نقطه ی اتکای نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور را می توان قابل اطمینان بودن آن دانست، زیرا که همواره اعتماد و اطمینان به یک مجموعه، سبب ساز راحتی و آسودگی خیال مشتری ها به آن شرکت می شود.

از دیگر مزایای نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور، میزان اهمیت به سرعت بخشیدن کار تعمیرات برای مشتریان است، از این رو عقب انداختن کار مشتریان از جمله مسائلی است که نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور سخت با آن مقابله می کند. از سیاست های خوب و ستودنی این مجموعه، میتوان تصمیم برای دستمزد منصفانه بر کار دانست که مدیریت نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور به این مسئله همواره تأکید داشته است. ویدئو پروژکتور های موجود در ایران دارای سه تکنولوژی هستند LED – DLP – LCD عیوب موجود در دیتا پروژکتور عبارتند از : پاور – پاور لامبلاست – منشور رنگ LCD – چرخ رنگ CARELWEEL – تراشه DMD – لنز و اپتیک میباشد.

ویدئو دیتا پروژکتورهای تحت خدمات عبارتند از : تعمیرات دیتا پروژکتور سانیو – تعمیرات دیتا پروژکتور SANYO

تعمیرات ویدئو پروژکتور سونی – تعمیرات ویدئو پروژکتور SONY – تعمیرات ویدئو پروژکتور اپسون – تعمیرات ویدئو پروژکتور EPSON – تعمیرات ویدئو پروژکتور شارپ – تعمیرات ویدئو پروژکتور SHARP – تعمیر دیتاپروژکتور هیتاچی – تعمیرات دیتاپروژکتور HITACHI – تعمیرات ویدئو پروژکتور بنکیو – تعمیرات ویدئو پروژکتور بنکیو – تعمیرات ویدئو پروژکتور BENQ – تعمیرات ویدئو پروژکتور NEC – تعمیرات دیتاپروژکتور اینفوکوس – تعمیرات دیتاپروژکتور INFOCUS – تعمیرات ویدئو پروژکتور پاناسونیک – تعمیرات ویدئو پروژکتور PANASONIC – تعمیرات ویدئو پروجکشن دل – تعمیر ویدئو پروجکشن DELL – تعمیر دیتا پروژکتور توشیبا – تعمیر دیتا پروژکتور TOSHIBA – تعمیر ویدئو پروژکتور ایسر – تعمیرات ویدئو پروژکتور ACER – تعمیرات ویدئو پروژکتور میتسوبیشی – تعمیرات ویدئو پروژکتور MITSUBISHI

تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور پاناسونیک -PANASONIC
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور سانیو – SANYO
تعمیرات لامپ ویدئو دیتا پروژکتور سونی – SONY
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور اینفوکوس – INFOCUS
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور ان ایی سی – NEC
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور دل – DELL
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور اپسون – EPSON
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور هیتاچی – HITACHI
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور شارپ SHARP
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور بنکیو – BENQ
تعمیرات  لامپ ویدئو پروژکتور اپتما- مادیران OPTOMA
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور توشیبا TOSHIBA
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور ایسر ACER
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور فیلیپس PHILIPS
تعمیرات لامپ ویدئو پروژکتور میتسوبیشی MITSUBISHI
تعمیرات لامپ پروژکتور ویوسونیک

موارد موثر در انتخاب یک دیتا پروژکتور عبارتند از :

تکنولوژی دیتا پروژکتور _  رزولوشن دیتا پروژکتور  _  شدت روشنایی دیتا پروژکتور _  وزن و اندازه دیتا پروژکتور _  قابلیت بزرگنمایی دیتا پروژکتور _  کنتراست دیتا پروژکتور _  عمر لامپ دیتا پروژکتور _  قابلیتهای جانبی دیتا پروژکتور

دیتا پروژکتورها عموما با ۴ تکنیک LCD، LED، LCOS و DLP طراحی و ساخته می شوند.

نکات مهم در کاربری ویدئو پروژکتور

  • از خاموش کردن دیتا پروژکتور قبل از خنک شدن لامپ جدا خودداری نمایید. بعد از ثابت شدن چراغ چشمک زن و خاموش شدن فن دستگاه میتوانید آن را از برق جدا کنید.
  • بعد از دو تا سه ساعت کار مداوم، به مدت حداقل بیست دقیقه دستگاه را خاموش نمایید.
  • جهت جلوگیری از آسیب لامپ ویدئو پروژکتور، از حرکت دادن آن و تکانهای شدید در حالت روشن اجتناب کنید.
  • دقت نمایید مسیر عبور هوا از ویدئو پروژکتور مسدود نباشد (فیلتر ورودی هوای سرد و شبکه خروجی هوای گرم). در صورت قرار دادن دستگاه در محفظه، از فاصله آن با بدنه ویدئو پروژکتور مطمئن باشید.
  • در صورت استفاده در محیطهای کارگاهی، پر دود و پر گرد و غبار، در فواصل زمانی منظم دستگاه را جهت سرویس ارسال نمایید.
  • ریختن مایعات بر روی دستگاه و یا شستشو با آب و مایعات شوینده می تواند به آن آسیب جدی برساند.
  • لنز دستگاه را با دستمال مخصوص لنز تمیز کنید.
  • فیلتر ابری دیتا پروژکتورهای LCD را هر ۱۰۰ ساعت از دستگاه خارج کرده و با آب سرد بشویید. پس از خشک شدن کامل آن، در حالت خاموش مجددا بر روی دستگاه قرار دهید.
  • در صورت مواجه شدن با آلارم تعویض لامپ و یا مشاهده کاهش شدت روشنایی، بهتر است ویدئو پروژکتور را سریعا به تعمیرگاه ارسال نمایید. چرا که گاها ترکیدن لامپ در داخل دستگاه منجر به نشت جیوه به داخل آن شده و می تواند یه سایر قسمتها و مدارات دیتاپروژکتور آسیب وارد کند.
  • استفاده از UPS جهت جلوگیری از آسیبهای ناشی از نوسانات برق توصیه می گردد.
  • تعویض لامپ بدون بررسی کامل دستگاه و سرویس آن ممکن است منجر به تصویری بسیار ضعیف و نامطلوب شده و موجب از کار افتادن زود هنگام لامپ ویدئو پروژکتور خواهد شد.
  • ویدئو پروژکتور یک دستگاه حرفه ای ست. از تعمیر و سرویس آن توسط افراد و مراکز نا وارد و غیر مجاز جدا خودداری نمایید.

تعمیرات و عیوب موجود در ویدئوپروژکتور

رفع ایراد های تخصصی ویدئو پروژکتور  ، تشخیص و تعویض قطعه لامپ ویدئو پروژکتور ، تعمیرات لامپ بلاست ویدئو پروژکتور  ، تعمیرات تراشهDMD ویدئو پروژکتور ، تعمیرات چرخه رنگ ویدئو پروژکتور  ، تعمیرات ال سی دی ویدئو پروژکتور  ، تعمیرات منبع تغذیه ویدئو پروژکتور  ، تعمیرات فن ویدئو پروژکتور ، تعمیرات Main Board و ریموت کنترل ویدئو پروژکتور  ، تعمیرات منشور رنگ LCD ویدئو پروژکتور  – تعمیرات چرخ رنگ CARELWEEL ویدئو پروژکتور  -تعمیرات تراشه DMD ویدئو پروژکتور – تعمیرات لنز و اپتیک   ویدئو پروژکتور
سرویس و تعمیر تخصصی انواع دستگاه های ویدئو پروژکتور
تعمیرات تخصصی برد الکترونیکی انواع ویدئوپروژکتور
رایجترین و معمول ترین ایراد فنی در پروژکتورها اتمام عمر لامپ است که البته خیلی به نحوه استفاده صحیح دستگاه بستگی دارد. لامپ ویدئو پروژکتور یک قطعه مصرفی ست و عموما ۲۰۰۰ ساعت طول عمر دارد. نحوه روشن و خاموش کردن دیتا پروژکتور، دود و گرد و غبار محیط در عمر لامپ موثر است. ضمنا در صورت عدم تعویض به موقع لامپ، ترکیدن آن در داخل دستگاه می تواند منجر به آسیب سایر قسمتها شود.

لینک های مرتبط : نمایندگی تعمیرات پروژکتورتعمیر موبایل / تعمیر تبلت / تعمیرات لپ تاپ / تعمیرات نوت بوک / نمایندگی ایسوس / تعمیرات ایسوس تعمیرگاه ایسوس / نمایندگی asus

نمایندگی ویدئو پروژکتور / نمایندگی video projector

نمایندگی رسمی ویدئو پروژکتور/ نمایندگی رسمی video projector

نمایندگی اصلی ویدئو پروژکتور/ نمایندگی اصلی video projector

نمایندگی تعمیرات ویدئو پروژکتور / نمایندگی تعمیرات video projector

نمایندگی تعمیر ویدئو پروژکتور/ نمایندگی تعمیر video projector

نمایندگی تعمیرات تخصصی ویدئو پروژکتور/ نمایندگی تعمیرات تخصصی video projector

نمایندگی تعمیر تخصصی ویدئو پروژکتور / نمایندگی تعمیر تخصصی video projector

نمایندگی خدمات پس از فروش ویدئو پروژکتور / نمایندگی خدمات پس از فروش video projector

نمایندگی رسمی فروش ویدئو پروژکتور/ نمایندگی رسمی فروش video projector

نمایندگی اصلی فروش ویدئو پروژکتور / نمایندگی اصلی فروش video projector

فروش دستگاه ویدئو پروژکتور با گارانتی اصلی / فروش video projector با گارانتی اص