تعمیرات پروژکتور NEC

کاربران گرامی پروژکتورهای NEC می توانند در صورت بروز هر گونه اختلال و ایراد در عملکرد این دستگاه به مرکز تعمیرات پروژکتور NEC مراجعه نمایند و تخصصی ترین خدمات مرتبط با این دستگاه را دریافت کنند.

کارشناسان این مرکز با صبر و شکیبایی شما را در جریان اشکالات پیش آمده در دستگاه قرار داده و راهکارهای مورد نیاز جهت رفع آنها را با شما در میان می گذارند. تعمیرات پروژکتور NEC در این مرکز توسط جمعی از کارشناسان دوره دیده و کارآزمودۀ این مرکز و با بهره‌مندی از به‌روزترین و پیشرفته‌ترین ابزارآلات تعمیر انجام می‌پذیرد. کارشناسان مرکز تعمیرات پروژکتور NEC به دلیل سال‌ها سابقه در تعمیرات این محصول و بررسی قطعات ریز و درشت آن، تسلط جامعی به ساختار و عملکرد آن یافته‌اند و توانایی رفع تمامی اختلالات و عیوب احتمالی آن را دارا هستند.

تعمیرات پروژکتور NEC

مشکلات رایج در پروژکتورهای NEC

شناسایی اشکالات شایع، گامی مؤثر در سرعت‌بخشی و تعمیر ویدئو پروژکتورهای NEC قلمداد می‌گردد زیرا از ورود کارشناسان تعمیر به دیگر حوزه‌های نامرتبط پیشگیری نموده و راهنمای آن‌ها جهت پیاده‌سازی تعمیرات تخصصی در بخش معیوب و مربوطه خواهد بود. در این بخش شما را با برخی از اشکالات شایع در پروژکتورهای NEC آشنا می‌سازیم :

شکسته شدن بدنه لنز پروژکتور یا قاب پروژکتور

شکسته شدن بدنه لنز پروژکتور یا قاب پروژکتور

عدم شناسایی ورودی توسط ویدئو پروژکتور نیاز به بررسی‌های نرم افزاری و سخت‌افزاری هر دو دستگاه دارد. پیش از هرچیز بهتر است ورودی‌های دیگر را آزموده و برای مثال جهت اتصال به پورت VGA یا HDMI  که پیش از این استفاده نمی‌کردید، استفاده نمایید. در گام بعد از قرارگیری پروژکتور در حالت نمایشی صحیح مطمئن شوید. گاهی اوقات، ریموت کنترل شکسته شده است و یا دکمه های شکسته بر روی پروژکتور مانع تعویض ورودی صحیح می شود، بنابراین ورودی ها را هم امتحان کنید. در نهایت و با امتحان چنین راهکارهایی، در صورت اطمینان از وجود مشکلات سخت افزاری یا نرم افزاری در ورودی‌های پروژکتور، این احتمال وجود دارد که برد رابط (interface board) نیاز به تعویض داشته باشد. تمامی خدمات تخصصی مرتبط با این مشکل در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور NEC ارائه می‌گردد.

وجود گرد و غبار و لکه‌های سیاه روی تصویر پروژکتور

گردگیری ویدئو پروژکتور می‌بایست هر شش ماه یکبار انجام پذیرد تا از تجمع گرد و غبار در بخش‌های نوری، اپتیکال و ماژول دستگاه و در نتیجه افت عملکرد آن پیشگیری گردد. تجمع گرد و غبار در  بخش‌های نوری یا اپتیکال خود را به صورت نقطه یا لکه بر روی تصویر پروژکتور نشان خواهد داد. اگر نقطه ها به صورت سایه و یا رنگ رنگ باشند، بدان معنی است که گرد و غبار بر روی ماژول نشسته و چرخه رنگ در (پروژکتورهای دی ال پی) یا در صفحات پلاریزه (در پروژکتورهای ال سی دی) نیاز به تمیز شدن دارند. در برخی از موارد نادر هم این عیوب ممکن است ناشی از آسیب دیدن چیپ DLP و یا آسیب دیدگی در منشور (prism assembly) و یا بلوک های نوری (optical block) باشد. تمامی خدمات تخصصی مرتبط با این مشکل در مرکز تعمیرات پروژکتور NEC ارائه می‌گردد.

وجود گرد و غبار و لکه‌های سیاه روی تصویر پروژکتور
سیاهی یا نبود بخشی از تصویر پروژکتور

سیاهی یا نبود بخشی از تصویر پروژکتور

در صورتی که از یک ویدئو پروژکتور DLP استفاده می‌کنید و در تصویر دریافتی از این دستگاه بخش‌هایی به صورت سیاه به نمایش درمی‌آید، این اشکال احتمالاً به دلیل وجود یک تراشه شکسته شده DLP است که چنین اختلالی را می‌توان با تعویض آن، رفع و برطرف نمود. از سویی دیگر در تمامی پروژکتورها این اشکال می‌تواند در نتیجه آسیب منشور و یا بلوک های نوری باشد. بررسی‌های کارشناسی و  تمامی خدمات تخصصی مرتبط با این مشکل در مرکز تعمیرات پروژکتور NEC ارائه می‌گردد.

اشکالات مربوط به برق ویدئو پروژکتور

برخی از اشکالاتی که سبب خاموشی غیرمنتظره و ناگهانی پروژکتور شده و مانع از روشن شدن آن می‌گردند عبارتند از: اختلالات مربوط به منبع تغذیه، وجود برخی عیوب در بالاست (ballast)، نرم افزار یا سیستم خنک‌کننده و آسیب‌دیدگی برد مدار داخلی. تمامی خدمات تخصصی مرتبط با این مشکل شامل شناسایی علت اصلی مشکل و تمیز کردن کامل هارد برای  رسیدن به کانالهای خنک‌کننده است که توسط کارشناسان بخش تعمیرات پروژکتور NEC انجام خواهند گشت.

تغییر رنگ تصویر پروژکتور

در شرایطی که پروژکتور NEC در تمام تصویر و یا بخشی از آن، نمایشگر سایه رنگ‌های زرد، قرمز، بنفش یا آبی باشد، می‌توان نتیجه گرفت که دستگاه نیاز به یک سرویس کامل دارد. تغییر رنگ تصویر بیانگر وجود اشکال در چرخه رنگ پروژکتورهای DLP  یا صفحات پلاریزه در پروژکتورهای LCD است. در وضعیتی که تغییر رنگ در پروژکتورهای ال سی دی (LCD) به تازگی ظاهر شده باشد، می‌توان با تمیز کردن، کار کردن و کالیبره مجدد ماژول رنگ این اشکال را برطرف ساخت.

توجه داشته باشید که در صورت تأخیر در این کار، تعویض صفحات پلاریزه یا  منشور (prism assembly) که هزینه بالایی دارد، ضروری خواهد گشت. بنابراین در اولین فرصت نسبت به تعمیر و سرویس آن اقدام نمایید. تمامی خدمات تخصصی مرتبط با این اشکال در بخش تعمیرات پروژکتور NEC ارائه می‌گردد. 

کم نوری یا گرفته بودن تصویر پروژکتور

اشکالاتی نظیر کم‌نوری یا گرفته بودن تصویر پروژکتور، عموماً ناشی از لامپ دستگاه می‌باشد، از همین‌رو توصیه می‌شود پس از ۳۰۰۰ ساعت، لامپ‌های دستگاه تعویض شوند (جهت اطلاع از عمر مفید لامپ به دفترچه راهنمای ویدئو پروژکتورتان مراجعه کنید). در تعویض لامپ‌های پروژکتور به این نکته توجه داشته باشید که لامپ‌های جایگزین حتماً اورجینال و اصلی باشند زیرا لامپ‌های تقلبی به علت ایجاد نوسانات برق، منجر به ناکارآمدی منبع تغذیه، شکست بالاست، و یا حتی نقص مادربرد می‌گردند.

کاربران ویدئو پروژکتور NEC توجه داشته باشند که در صورت عدم تعویض به موقع لامپ و ترکیدن آن در داخل دستگاه امکان آسیب به سایر قسمت‌ها وجود دارد. جهت تعویض لامپ می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی ذکر شده در وب‌سایت و یا مراجعه حضوری در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور NEC اقدام نمایید.

کم نوری یا گرفته بودن تصویر پروژکتور
چشمک زدن چراغ پروژکتور

چشمک زدن چراغ پروژکتور

چشمک زدن چراغ پروژکتور با توجه به ساخت و مدل پروژکتور، می‌تواند نشانه‌ای دال بر یکی از موارد زیر باشد: لزوم تعویض لامپ، گرم شدن بیش از اندازه پروژکتور، لزوم تمیز شدن دستگاه و … . در صورتی که چراغ اعلان همراه با مشکلات پاور دستگاه باشد ممکن است نشان دهنده مسائل مهم‌تری نظیر خرابی  مادر برد، خرابی بالاست و یا ضرورت تعویض فن باشد. بررسی‌های کارشناسی و  تمامی خدمات تخصصی مرتبط با این مشکل در مرکز تعمیرات ویدئو پروژکتور NEC ارائه می‌گردد.

داغ شدن بیش از حد پروژکتور NEC

یکی از دلایل اصلی مشکل داغ شدن بیش از حد ویدئو پروژکتور NEC ، قرار دادن ویدئو پروژکتور در محل نامناسب است. تهویه هوا تاثیر بسیار زیادی بر روی سلامت پروژکتور و گرم نشدن بدنه ی آن دارد. نصب ویدئو پروژکتور NEC باید به نحوی باشد که دستگاه از 4 طرف خود در هوای آزاد قرار بگیرد.

اخبار پروژکتور NEC و دیگر خبرها

کارشناسان تعمیرات پروژکتور NEC هر ‌اندازه که زبده و ماهر باشند، در شرایطی که تجهیزات تخصصی تعمیر را در اختیار نداشته باشند، در حین کار به دلیل نبود ابزار تخصصی این حوزه با مشکل مواجه شده و از ادامه‌ی تعمیر باز می مانند از اینرو توجه به سطح امکانات تعمیرگاه پروژکتور نیز ضروری و بایسته است.

 در صورتی که شما نیز دارندۀ یکی از پروژکتورهای موجود در بازار ‌هستید اما دستگاه شما به هر دلیل دچار خرابی و اختلال در عملکرد گشته است باید توجه داشته باشید که تعمیر تخصصی پروژکتورهای فوجیتسو در مراکز غیرمجاز و به دست افراد مبتدی، نه تنها مشکل دستگاه را برطرف نخواهد کرد بلکه به دلیل انجام برخی تعمیرات ناشیانه و غیرضروری در برخی موارد امکان بازیابی و اصلاح دستگاه را برای همیشه از بین می برد.

شما می‌توانید با انتخاب آگاهانه‌ مرکز تعمیرات پروژکتور NEC در کمترین زمان و با کمترین هزینه، دستگاه معیوب خود را تعمیر کنید. احترام به مشتریان و هموطنان گرامی در کنار ارائه بالاترین سطح کیفی خدمات، هدف مدیریت و کادر فنی تعمیرات پروژکتور  NECمی ‌باشد. بخشی از اخبار پروژکتور NEC و دیگر خبرها مرتبط از طریق بخش زیر در اختیار کاربران و علاقمندان این حوزه قرار داده شده است.

انواع پروژکتور NEC و دیگر محصولات

در این بخش برآنیم تا شما را با ویژگی های نرم افزاری و سخت افزاری انواع پروژکتور NEC و دیگر محصولات این برند آشنا سازیم. کارشناسان ما در نمایندگی NEC با واکاوی انواع دستگاه های این برند ویژگی های کلی و اختصاصی هر یک از آنها را استخراج نموده و از طریق فضای ذیل با شما به اشتراک می گذارند. جهت دریافت ویژگی های انواع پروژکتورهای NEC و دیگر محصولات به بخش زیر مراجعه نمایید.

مقالات پروژکتور NEC و دیگر مقالات

کارشناسان ما در نمایندگی NEC با نگارش مقالاتی مرتبط در تلاش هستند تا بخشی از دانش فنی خویش را با کاربران سایت به اشتراک بگذارند. در صورتی که شما نیز از علاقمندان حوزه تعمیرات پروژکتور NEC هستید می توانید با مراجعه به بخش مقالات با جدیدترین ترفندها و متدهای تعمیرات پروژکتور NEC آشنا شوید. مقالات پروژکتور NEC و دیگر مقالات از طریق بخش زیر قابل دسترسی است.

سوالات متداول تعمیرات پروژکتور

کاربران پروژکتور، پرسش های متعددی در زمینه ی چگونگی کار با پروژکتورها، قطعات پروژکتور و استفاده ی بهینه از آن دارند. در این قسمت به ذکر رایج ترین پرسش ها و سوالات متداول تعمیرات پروژکتور ریکو می پردازیم.

پاسخگویی به این پرسش ها توسط متخصصین تعمیرات پروژکتور ریکو و پس از بررسی و تحلیل پرسش ها صورت گرفته است. در صورتی که شما نیز یکی از کاربران پروژکتور هستید، مطالعه ی این پرسش و پاسخ ها برایتان بسیار مفید خواهد بود. جهت مطالعه ی سوالات متداول این بخش با ما همراه باشید.

واحدهای تعمیرات پروژکتور

مرکز تخصصی تعمیرات پروژکتور مشتکل از پارت های متعددی است که در هر یک از آنها خدمات تخصصی مرتبط با یکی از برندهای پروژکتور به مراجعان ارائه می گردد. تعمیرات پروژکتور در واحدهای مذکور توسط تیمی از زبده ترین کارشناسان و با استفاده از پیشرفته ترین تجهیزات انجام می پذیرد. عملیات انجام شده در این مرکز به دلیل تمرکز بر عیوب شایع این دستگاه نظیر خرابی پاور، خرابی پاور لامبلاست، منشور رنگ LCD، چرخ رنگ CARELWEEL، تراشه DMD، اختلال در لنز و اپتیک و مواردی از این دست در بالاترین سطح کیفی انجام می پذیرد.

فرآیند تعمیرات پروژکتور در این مرکز با بررسی و آنالیز قطعات معیوب و اختلالات پیش آمده در مکانیزم دستگاه آغاز می‌گردد و با ورود مهندسان و اِعمال تمامی تعمیرات مورد نیاز پایان می‌پذیرد. تسلط کارشناسان مرکز تعمیرات پروژکتور بر نوین‌ترین متدها این امکان را فراهم آورده تا غالب اختلالات سخت‌ افزاری و نرم ‌افزاری دستگاه های پروژکتور به بهترین شیوه رفع و برطرف گردند.